Illustration

26.04.2023

FOB-Китай VS. CIF-Європа

Закуповуючи електромобілі у Китаї, українські імпортери часто стикаються із дилемою – на яких умовах підписувати контракт з китайськими продавцями – FOB/EXW-Китай або CIF-порт Європи. Розглянемо переваги та недоліки кожного варіанту закупівлі.
CIF-порт ЄС (Гданськ, Зебрюгге, Пірей та інш.).
Перевага тут тільки одна - імпортер не займається організацією морської доставки, яка лягає на плечі продавця. Він не нервує, оскільки весь тягар комунікації із морськими лініями бере на себе китайська сторона.
Недоліків набагато більше.
У переважній більшості китайські трейдери обманюють покупців щодо строків відвантаження. Спочатку називають 5-10-15 днів з моменту отримання передоплати, а після її отримання відвантажують автівки так, як їм заманеться. Іноді, у деяких недобропорядних експортерів, цей строк сягав 3-4 місяці! І змусити продавця відвантажити автівку швидше у українців немає жодної можливості.
Також дуже часто китайці обманюють покупців щодо комплектації авто. Деякі безвідповідальні продавці відвантажують базові комплектації замість топових, інші забувають віддати зарядні кабелі або дають лише один ключ замість двох, треті не показують дрібні пошкодження кузову (сколи, подряпини тощо).
Все це стає зрозумілим тільки у порту ЄС, коли логістична компанія, номінована покупцем, приймає автівки у порту для їх доставки в Україну. У цей момент отримати якусь компенсацію за ці недоліки від китайського продавця або змусити їх у подальшому додатково відправити в Україну кабель і ключ – це Mission Impossible. Продавці часто пропадають з радарів відразу ж після відвантаження судна з Китаю.
FOB-порт Китаю або EXW-майданчик продавця у Китаї.
Тут переваг для українського покупця значно більше.
По-перше, логістична компанія, яка номінована покупцем, може прийняти автівку на припортовому терміналі у Китаї. У цей момент можливо перевірити комплектацію автівки та наявність аксесуарів, і у разі невідповідностей висловити претензію продавцю. Практика вирішення цих проблем Port Clearance свідчить, що китайські трейдери, розуміючи неможливість маніпуляцій, змушені відвантажувати саме ті автівки і у саме тій комплектації, яку замовив покупець. Вони розуміють, що агент з боку покупця все перевірить у Шанхаї або Шеньчжені. І це дає 100%-у гарантію покупцю, що він отримає саме те, що замовив.
По-друге, український покупець повністю контролює морське перевезення, маючи усю інформацію від власного логіста щодо дат відвантаження і строків доставки.
По-третє, покупці сплачують за морський фрахт не китайському трейдеру, а надійній логістичній компанії. І тут є можливість і отримувати знижки на обсягах перевезень, і шукати компроміси щодо способів оплати та інших нюансів доставки.
Саме тому ми завжди рекомендуємо нашим клієнтам купувати автомобілі на умовах FOB/EXW-Китай. Наш багаторічний логістичний досвід та наявність офісу у Китаї робить нас Вашими очами та руками на території Китаю та Вашим представником перед продавцями. Ми допоможемо прийняти та перевірити електромобіль у Китаї. І Ви будете повністю впевнені у якісній доставці автівок в Україну та зможете знизити ризики обману і шахрайства з боку китайців.
PORT CLEARANCE – професійна закупівля і доставка «під ключ» електромобілів із Китаю.