Illustration

29.11.2022

Дивні рішення лінії ZIM

У номінації «Повний П…» (читайте - Пором) у листопаді безальтернативно виграла лінія ZIM.
Хоча на ринку контейнерних перевезень ZIM давно входить до п’ятірки світових лідерів, перевезення автомобілів із Китаю до Європи лінія розпочала тільки минулого року. І вже встигла наробити дивних речей.
Чого тільки вартий рейс у березні, коли ZIM через блокаду українських портів вирішив покинути електромобілі українців у турецькому Мерсині, який серед декількох альтернативних ро-ро портів Середземного моря (наприклад, Яримча або Пірей) був найбільш дальнім від України. Той рейс вийшов для лінії майже на чверть коротше за відстанню, що дозволило перевізнику зменшити собівартість рейсу. Однак за доставку авто в Україну із Мерсіну потім кожен українець платив із власної кишені по 2000$.
Нещодавно ZIM знову здивував. Тиждень тому лінія повідомила, що через складнощі з вільними місцями у порту Зебрюгге судно із Шанхаю замість Зебрюгге буде вивантажено у Емдені. Весь тиждень судно простояло біля Гібралтару в очікуванні рішення, а агенти ZIM у Емдені і Зебрюгге відмовлялись від офіційних коментарів.
І тільки у ПН, 28/11, лінія надіслала отримувачам електромобілів нотіс, що судно 28/11 зайшло до Зебрюгге, і у разі невивезення авто із порту протягом 3 (трьох!!!) суток, кожен отримувач сплачуватиме штраф 500 (!) євро за добу (!) за авто (!). При цьому, отримувачі повинні були підтвердити це лінії письмово, і у разі незгоди отримувача його автомобіль не потрапив би на причал Зебрюгге.
Отримавши такі погрози, в нас залишилось декілька питань до керівництва ZIM.
- Чи відомо лінії ZIM, що рейс автовозу Львів-Зебрюгге займає сьогодні мінімум 5 діб, якщо не буде «колейки» на кордоні?
- Чи відомо лінії ZIM, що у коносаменті ZIM на цей рейс відсутня вимога сплатити такий величезний штраф у разі невивезення?
- Чи відомо лінії ZIM, що у тарифній сітці порту Зебрюгге такий штраф відсутній?
- Чи відомо лінії ZIM, що після нещодавних ракетних обстрілів українці масово використовують електромобілі як джерело живлення для побутових пристроїв у домах, і тому зацікавлені у швидкому вивезенні авто із порту і без цих незрозумілих штрафів?
- Чому, доречі, саме 500 євро за добу, а не 5000 євро за добу?
Як бачимо, у Бельгії з’явився новий фронт. Лінійно-Поромний. І тепер українцям доводиться воювати ще й тут.
PORT CLEARANCE – професійна закупівля і доставка «під ключ» електромобілів із Китаю.